Hitman : Agent 47

Je známý pouze podle dvou posledních čísel čárového kódu, který má vytetovaný vzadu na krku. Agent 47 (Rupert Friend) není obyčejný člověk, představuje vyvrcholení desetiletí trvajícího tajného genetického výzkumu. Stojí na konci vývojové řady, jeho existence navazuje na čtyřicet šest předchozích klonovaných agentů obdařených neuvěřitelnou silou, rychlostí, vytrvalostí a inteligencí. Agent 47 je elitním a dokonalým zabijákem, který byl pomocí genetických experimentů vyšlechtěn jako dokonalý vražedný stroj.

Jeho nadcházejícím cílem je korporace, která má v úmyslu zmocnit se vytvořeného genu a pomocí něj vytvořit armádu zabijáků, jejichž schopnosti předčí dokonce i vlastnosti agenta 47. Uspěje? Nebo se stane její kořistí a zdrojem další zkázy?

Ve svém osamělém boji se 47 spojí s Katiou van Dees (Hannah Ware), mladou ženou, které je schopnen zodpovědět většinu otázek týkajících se jejího původu a zároveň střeží tajemství umožňující odhalit a především zničit nepřátelskou spikleneckou korporaci. Vše směřuje k závěrečné epické bitvě, v níž proti nim stojí v čele armády protivníků lstivý John Smith (Zachary Quinto). 

Agent 47 se poprvé objevil ve filmovém zpracování v roce 2007, ale již předtím byl hrdinou počítačové herní série Hitman, která slavila obrovský úspěch a upoutala mnoho herních nadšenců a fanoušků stříleček.

 

 

        FILM POHLEDEM TEREZY POKORNÉ

 

Manipulace genů – co víme a co je již opravdu realitou je otázka, kterou si klademe vlastně všichni. Ostatně i starý Egypt měl údajně armádu, stvořenou z dokonalých vzrostlých mladých mužů, kteří byli proměněni v jakousi mutaci člověka. A pak jsou tu filmy taneční, kung-fu a také  filmy, kde jsou i scény střílecí výsledkem dokonalé pohybové choreografie. Choreografie, které je  doprovodnou „hudbou“ zvuk výměn zásobníků střelných zbraní, kroků, dechu, rozbíjení skla a ..... a prostě všeho, co je součástí prostoru, ve kterém se odehrávají.

 Hitman: Agent 47 je film, který spojuje obé a ukazuje mnohem více. To, že toto dokonale promyšlené dílo, plné změn, zvratů a napětí nenapsal jeden člověk, je jasné a upřímně řečeno, čekala jsem více hlav než dvě. Představovala jsem si větší tým, asi takový jaký sedával u psacích strojů třeba při vzniku crazy komedií Holywoodské minulosti...............

To, že výtvarná stránka filmu bude hrát velkou roli bylo jasné, vždyť režisér filmu Alexander Bach je počítán mezi nejlepší reklamní režiséry světa. Proto je zřejmě také i každé prostředí, ve kterém se děj odehrává, dokonale dotaženo až do toho posledního, nejmenšího, detailu, jaký  je schopno lidské oko zaregistrovat. Vše k vám z plátna promlouvá, má svou určitou duši i když mnohdy ledovou. Nečekala jsem , že budu tímto druhem filmu tak překvapena, a svým způsobem uchvácena.

 Hitman - v překladu nájemní vrah - je lidský klon, žádný robot či umělá inteligence, ač by se to mohlo chvílemi zdát. A i příběh filmu je lidský -  rodinné drama, dalo by se říci. Cit zde má své místo stejně jako to, co je podstatou lidského bytí a hraje tudíž hlavní roli : „ Jak se zachováš, co uděláš, takovým jsi člověkem...“   

To je poselstvím tohoto filmu, který rozhodně není žádnou bohapustou střílečkou s efektním rozbíjení aut, jako modním doplňkem. Je potěšením pro milovníky tohoto žánru, protože je zase o kus dál, než jsme běžně zvyklí................................................  T.P.

 

 

Fotogalerie